Recension: Tystnaden i bruset - Patrick Ness
2013-09-30 | 07:21:00 / Recensioner på Böcker

 
Jag lånade hem Tystnaden i bruset på måfå, ni vet som man gör ibland med böcker. Läste på baksidan om handlingen och tänkte att den här låter väl spännande, och det var den. Från början till den sista sidan var jag på helspänd, och jag levde verkligen in i boken. När Todd var ledsen var jag ledsen, när han smög i skogen bort från fienderna så kollade jag runt omkring för att försäkra om att inga fiender var i närheten. Jag blev kär i Todd och det är nog en kärlek som kommer hålla i ganska länge, har 2 böcker till att läsa i Kaostriologin.
 
Boken handlar om pojken Todd Hewitt som bor i en stad där endast män existerar. Todd kan höra allas tankar och alla kan höra hans tankar också, vilket gör att inga hemligheter finns. Men Todd känner ändå på sig att de här männen håller något hemligt för honom och hur kommer det sig att alla kvinnor bara försvann? Han tvingas fly med sin hund ut i vildmarken och får borgmästaren och hans armé efter sig. Ute i vildmarken stöter han också på en varelse som han inte har sätt på länge, en flicka. Varför dog hon inte som alla andra kvinnor? och vem är hon? 
 
Det här är en berättelse som berör och Patrick Ness har skapat en otroligt berättelse. Vi får följa med på en oförglömlig resa och lära känna en pojke som är påväg in i vuxenvärlden. Den är en annorlunda men samtidigt så spännande. Läs läs läs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback