Jonathan Tropper!
2014-04-12 | 09:05:41 / Allmänt

En författare som verkligen sticker ut i mängden med sina böcker är Jonathan Tropper. Jag tycker att hans böcker är fanstastiska och precis alla hans böcker är bra. Jag tycker att det är extra kul att det är Gilla förlag som ger ut hans böcker, alla blir en fin enhet i bokhyllan och så är de väldigt behgaliga att läsa, något som jag tycker är viktigt!
 
Troppers böcker innehåller vardagliga problem, familjen har ett stort uttrymme i böckerna, och oftast så har huvudkaratären problem med sin fru, flickvännen eller dottern.  Även om alla böcker är i ungefär samma koncept så älskar jag hans sätt att förmedla känslor och beskrivningar av miljö och andra människor. Jag vill inte att han ska testa på att skriva annorlunda eller försöka byta genre, nej Tropper. Fortsätt skriv sådana här böcker tack.
 
Något som slog mig nu är att hans böcker bara har manliga huvudkaraktärer, det tycker jag är lite spännande. Oftast så de lite deprimerade eller har alkoholproblem, eller som Silver i Fördelarna med en kollaps en sjukdom. Det är också mycket sarkasm, ironi och humor i Troppers språk, vilket gör att jag älskar hans böcker. Jag vet att det alltid är bra läsning och jag har aldrig blivit besviken. Jonathan är männens motsvarighet till kvinnornas Marian Keyes. 
 
Ja, han är utav mina favoritförfattare. Kanske min allra allra bästa favoritförfattare till och med. Jag kan bara säga att NI BORDE LÄSA HANS BÖCKER.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad tycker ni om Jonathan Troppers böcker? Har ni läst något utav honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback