Recension: Twisted säsong 1
2014-02-15 | 12:18:00 / Recensioner på Tv-serier

 
Jag har legat hemma sen onsdags sjuk med feber och ont i halsen / jättesnorig. Jag har inte orkat öppna en bok utan har tittat på den första delen utav Twisted. En serie som jag verkligen gillade och det känns lite tomt när nu jag har kollat klart på den första delen, väntar med spänning på del 2!

Twisted handlar om 3 tonåringar och deras liv på high school. Men deras high school liv är lite annorlunda än andras. Lacey och Jo brukade vara bästa vänner med Danny, som mördade sin egna faster Tara med hopprep när Lacey och Jo var med. Danny åker in på fängelse, Jo och Lacey slutar vara vänner.

När Danny blir frisläppt från fängelset ska han försöka att ha ett normalt liv. Han börjar på high school och flyttar hem efter 5 år utan att ha haft någon kontakt med Lacey och Jo, livet på high school är inte lätt och när det sker ett mord på den populäraste tjejen på skolan går alla misstankar mot Danny.

Jag kollade på den här serien i ett svep, jag var bara tvungen att kolla på nästa avsnitt och inom en en snar framtid var serien slut. Skådespelarna kanske inte är de bästa men serien har bra dialoger och det är mycket drama på high school nivå. Eftersom det är tonåringar så är det lätt att man känner igen sig, jag tycker nog allt att serien passar både för killar och tjejer. Vi får inte bara följa Lacey, Jo och Danny utan också deras familjer vilket jag tycker ibland kan vara lite små tråkigt men de har sina guldstunder.

Jag tycker att mysteriet med Regina är det allra bästa med serien, jag gillar när jag som tittare får klura och fundera lite själv, påminner kanske lite om pll ibland när det gäller mordet. Men det jag inte tycker om med serien är att de drar ut lite på utredningen kring mordet, jag skulle gärna vilja få lite ledtrådar då och då. Det känns som om de bara står och trampar på samma ställe och inte kommer någon vart.

En mycket sevärd serie för dig som gillar Pretty Little Liars eller andra High school-serier. Ni får gärna tipsa mig om andra bra tv-serier. Just nu har jag börjat kolla lite smått på Once Upon A Time...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback