Recension: Pretty little liars säsong 4
2014-03-28 | 09:35:17 / Recensioner på Tv-serier

Det värsta med att följa en serie är att man inte riktigt kommer ihåg vad som hände i början av säsongen. Det är mycket lättare att ha koll på om man kollar på en säsong bara på några dagar, den här säsongen har ju hållit på sedan i somras...Jag får klura på om jag ska lägga upp lite tankar om veckans avsnitt som har gått i fortsättningen eller bara ta mycket anteckningar...

Iaf förra veckan sändes ju det sista avsnittet av Pretty little liars säsong 4. Jag tycker att den här säsongen har varit den bästa hittill, vi har fått mycket svar men vi har även fått lika många frågor. A blev ännu mer våldsam tycker jag i den här säsongen, att exempel köra en bil in i Emilys hus känns väldigt överdrivet. Men samtidigt så hade tjejerna kunnat tagit av luvan på A flera gånger eller iaf konfronterat hen. Något som jag tycker gör serien sämre är att tjejerna är så jäkla fåfänga ibland, de kan inte gå till polisen om hjälp och de tror att alla är emot dem.

Först började vi härvan med Hannahs mamma och att hon hamnar i fängelse för mordet på Wilden. Jag tyckte att den här storyn blev väldigt långdragen. Dels för att jag tröttnat på Hannahs mamma rejält under serien, dock så satte hon sig själv i en stor knipa. Men något som gjorde mig lite förkrossande var Hannah och Caleb..Snyft, dom två har alltid varit mitt favoritpar i alla tider och att Caleb lämnade serien för tillfälligt krossade mitt hjärta lite.

Jag tycker fortfarande att Spencer är den mest intressanta karaktären .Emily och Aria blev verkligen tråkiga under säsongen, och speciellt Emily. Hennes förhållande med Paige, urghhh. Tycker inte att de passar alls ihop, och Paige är ju en riktig satmara enligt mig. Speciellt efter då hon gick till polisen och sa att Ali levde. Jag njöt lite när det kom fram att Ezra skrev en bok om tjejerna och Aria blev så förkrossad, kalla mig grym men deras förhållande blev så tråkigt!  Det kändes som om de stod och trampade på ett och samma stället. Så för min del så får de gärna göra slut för gott.

Något som jag aboslut inte gillar är att de kan plocka bort karaktärer hur som helst, dom har så många olika storylines igång hela tiden att jag som tittare inte riktigt hänger med om vart karaktärerna tar vägen. Jag hade ingen aning om att Melissa var bortrest, och nu vet jag inte vart Toby, Mona, Jenna och Byron är någonstans. Liksom, bor Aria och Mike själva i huset?

Det finns så mycket att säga om PLL, speciellt den här säsongen då Alison kom tillbaka. Men det räcker så för tillfället. Jag väntar med spänning på säsong 5!