Recension: Last Resort - säsong 1
2013-02-05 | 19:17:00 / Recensioner på Tv-serier

 
 
Handling: Last Resort handlar om besättningen på den avancerande ubåten USS Colorade. Efter att ha nekat en order om att missilbomba Pakistan, befinner dom sig i en situation som kommer att förändra deras liv. Snart har dom hela världen emot sig och kan verkligen 17 missiler rädda dom?

Värst i säsongen: Att jag ser inte upp lika mycket på USA längre. Förut var det "åh..stora och mäktiga USA" Men nu har det liksom blivit tvärt om. Tänk vad mycket dom tystar ner och mörklägger, saker som vi aldrig kommer få höra något om.

Bäst i säsongen: Spänningen var olidlig, men mot slutet tyckte jag det vart...lite långdraget? Men jag tycker serien är väldigt bra gjort och det var bra blandning på karaktärer.

Favoritavsnitt: Episode 5 "Skeleton Crew" . Trodde jag skulle gråta ögonen ur mig när dom insåg att James var kvar i vattnet.

Slutet: Många knutar upplöstes, och jag har suttit hela tiden under seriens gång och undrat hur allt ska sluta. Men det slutade väldigt bra, och jag kan bara säga att Marcus Chaplin var nog lite knäpp i huvudet. 

Favoritpar: James och Tani.

Favoritkaraktär: Det är så jämnt mellan Sam och James.

Kommentar: Jag tyckte det var bra att det bara blir en säsong, men man vet ju aldrig. Det kan komma en fortsättningen eller inte, men jag hoppas det här var slutet. Om en serie bygger på en speciell händelse och bakgrund så kan man inte göra serien hur lång som helst. Men jag gillade serien och allt med den. Dock lite avancerad om man inte är så intresserad av vapen och sånt!

Serien är helt klart sevärd och man blir blixtkär i James King. Just Sayin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback