Det stora mysteriet!
2014-03-23 | 11:47:10 / Allmänt

Jag har en favorit second hand-affär. De har en sådan bra och stor bokavdelning så det känns att jag är i bokparadiset varje gång. Det är fullt med böcker, oftast fina och nya. Det enda negativa det finns att säga om stället är att det är en aning för dyrt.

För någon månad sedan så trodde jag att jag skulle hamna i bokparadiset på riktigt. Jag hittade 5 fina böcker som jag har kollat på eller velat läsa. Jag hittade, Bättre snart av Ida Pyk, Lex bok, Francesca och Godnatt Mister Tom. Jag tänkte lite på varför de här böckerna finns här, för sådan här tur har jag brukar jag absolut inte ha, och det brukar inte finnas så nya böcker här. Inuti böckerna stod det "läsexemplar" och #recensionsexemplar", tankarna for runt och jag undrade vem som bokbloggar mer än jag här där jag bor. Men sedan tänkte inte jag så mycket mer på det och livet fortsatte...

Tills jag åkte dit igen och fann Konsten att ha sjukt låga förväntningar, Stjäla the show, Korsad, Profetens tid, Stad av aska. Recensionsexemplar. Igen. Jag måste påpeka att där jag bor, det stället är inte stort. Ett vanligt samhälle med 35 000 invånare. Vem är det som bokbloggar? Vem är det som lämnar ifrån sig alla fina och nya böcker? Vem är det som får recensionsexemplar? Jag klagar inte, för jag får ju nya böcker. Men jag undrar vem det är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback